Κυριακή 28 Απριλίου 2024

Συνάντηση- συζήτηση με γονείς

 


Πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης 18 Απριλίου 2024, με τη φροντίδα των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου μας, ομιλία του κ. Αναστάσιου Χαρμαντά, πρώην Σχολικού Συμβούλου, Συμβούλου Οικογένειας με εξειδίκευση στην ψυχοδυναμική της οικογένειας και Υπεύθυνου της Σχολής Γονέων της Ι.Μ. Χαλκίδας, με θέμα: «Μπαμπά, μαμά, άκουσε τα συναισθήματά μου και ακολούθησε τα βήματά μου…».

Ο κ. Χαρμαντάς σημείωσε πως προκειμένου η επικοινωνία των γονέων με τα παιδιά τους να έχει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά αυτής που η Παιδαγωγική και η Ψυχολογία χαρακτηρίζουν «θεραπευτική» και να ασκεί ευεργετική και θετική επίδραση στα παιδιά, είναι απαραίτητο οι γονείς να μάθουν να ακούν και νααγκαλιάζουν τα συναισθήματα των παιδιών τους. Τα παιδιά που βιώνουν κλίμα κατανόησης και αποδοχής,αισθάνονται καλύτερα και ενθαρρύνονται να μιλάνε, εκφράζουν λεκτικά τα συναισθήματά τους, ενσυναισθάνονται συμπονετικά, δημιουργούν συναισθήματα αυταξίας και αυτοεκτίμησης. Μαθαίνουν να αγαπούν χωρίς όρους, αλλά να συμπεριφέρονται με όρια, να θωρακίζονται με μηχανισμούς άμυνας απέναντιστους κινδύνους, να μειώνουν την απειλή ή τον φόβο,να προωθούν την ανάπτυξη και τηδημιουργική αλλαγή, σύμφωνα με τον ThomasGordon.

Ακόμη, ο ομιλητής τόνισε πως με δεδομένη την καταλυτική επίδραση των γονέων στην εξέλιξη του παιδιού, είναι απαραίτητο ως γονείς, ιδίως αν συνειδητοποιήσουμε ότι η συζήτηση που κάνουμε με τα παιδιά μας είναι καταστροφική ήτουλάχιστον μη θεραπευτική, να διδαχθούμε και να υιοθετούμε, νέους τρόπους επικοινωνίας με τα πλάσματα που φέραμε στον κόσμο. Έτσι θα μπορούμε νατουςπροσφέρουμεσυναισθηματική αγωγή και μέσω αυτής να τους διδάξουμε την αγάπη, την καλοσύνη, τη συμπονετική ενσυναίσθηση, την ευτυχία και να συμβάλλουμε στο να καλλιεργήσουν τις πανανθρώπινες αρετές και αξίες.

Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, ο κ. Χαρμαντάς είπε εμφατικά πως «τα παιδιά που δέχονται συναισθηματική αγωγή, ως έφηβοι, ως ενήλικες, ως σύντροφοι, ως γονείς δεν κάνουν ποτέ και κανέναν να πονέσει και παράλληλα μαθαίνουν να διεκδικούν και να αντιμετωπίζουν κινδύνους όπως η βία, τα ναρκωτικά».

Αναφερόμενος στον ρόλο του σχολείουστηνανάπτυξηαυτόνομων, ελεύθερων, επιτυχημένων και ευτυχισμένων ενηλίκων, υπογράμμισε τη σημασία της συνεργασίας σχολείου - οικογένειας και ανέφερε πως αν οι γονείς είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουνέστω για λίγο μια διδασκαλία, θα διαπίστωναν το πόσο δύσκολο, αλλά καιωραίο είναι το έργο της αγωγήςκαι μάθησης των παιδιών το οποίο υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί.

Η ομιλία εξελίχθηκε σε βιωματικό εργαστήριο καθώς γονείς και εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε ευχάριστες βιωματικές ασκήσεις με τις οποίες βίωσαν τεχνικές επικοινωνίας με τα παιδιά και όχι μόνο.

Στο τέλος της συνάντησης όσοι/ες παραβρέθηκαν σε αυτή, φάνηκαν ενθουσιασμένοι. Οι περισσότεροι/ες ζήτησαν να υπάρξει κι άλλη με ανάλογη θεματική καιδήλωσαν πως επιθυμούν να συμμετέχουν σε βιωματικές ομάδες συμβουλευτικής γονέων στις οποίες είναι εμψυχωτής ο κ. Χαρμαντάς ασκώντας εθελοντικά για πολλά χρόνια το κοινωνικό του καθήκον.

Πέμπτη 11 Απριλίου 2024

Εκπαιδευτική επίσκεψη σε έκθεση στο Δημαρχείο Χαλκίδας

Την Παρασκευή 29 Μαρτίου οι μαθητές της Γ΄και Δ΄ τάξης συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς Καρρά Δημήτριο, Σαροπούλου Αναστασία και Γαζέα Μαρία πραγματοποίησαν επίσκεψη στην έκθεση του μαθητή Νέστορα Βαρυτιμίδη με θέμα: «Έκθεση Κούκλας με Παραδοσιακές Ενδυμασίες». Ένα ταξίδι περιπλάνησης στους μήνες και τις εποχές μέσα από την προσωπική συλλογή του 15χρονου εφήβου, στην αίθουσα  «Αριστοτέλης» του Δημαρχείου Χαλκίδας. Στη συνέχεια κάποιοι από τους μαθητές έγιναν ξεναγοί  δίνοντας πληροφορίες για το εντυπωσιακό Μέγαρο Κότσικα, Δημαρχιακό Μέγαρο. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με τη δράση του κρυμμένου θησαυρού που στόχο είχε τα παιδιά να γνωρίσουν μέσα από το παιχνίδι την ιστορία των κτιρίων του Κόκκινου Σπιτιού και του Σπιτιού με τα Αγάλματα. Τα παιδιά όχι μόνο απέκτησαν γνώσεις παίζοντας αλλά και απόλαυσαν τη διαδικασία ενισχύοντας έτσι την εκπαιδευτική τους εμπειρία.









Κυριακή 7 Απριλίου 2024

4 Απριλίου : Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

Με αφορμή την καθιέρωση της 4ης Απριλίου ως Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας, οι μαθητές του σχολείου μας κατασκεύασαν 2 ταΐστρες για τα αδέσποτα της πόλης μας από ανακυκλώσιμα υλικά. Η μια τοποθετήθηκε δίπλα σε ένα από τα σπιτάκια για τα αδέσποτα, που είχαν φτιάξει σε προηγούμενη δράση και η άλλη στη Δομή Φιλοξενίας Προσφύγων στην Ριτσώνα, όπου υπάρχουν πολλά αδέσποτα.
Φυσικά, αν και η θέσπιση αυτής της ημέρας είναι σημαντική, δεν αρκεί. Η καλλιέργεια της φιλοζωικής συνείδησης είναι μια μακροχρόνια διαδικασία που απαιτεί συνεχή αλληλεπίδραση με τα ζώα και τη φύση, απόκτηση γνώσεων και ενσυναίσθηση. Για αυτόν τον λόγο το σχολείο μας φροντίζει να γίνονται φιλοζωικές  και περιβαλλοντικές δράσεις  καθ΄όλη την διάρκεια του σχολικού έτους με βιωματικό τρόπο.      

  

Παρασκευή 5 Απριλίου 2024

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ - ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ

Την Τρίτη 2 Απριλίου 2024 το σχολείο μας συμμετείχε ενεργά στις δράσεις του Δήμου Χαλκιδέων και άλλων φορέων και χορηγών για την παγκόσμια ημέρα ενημέρωσης και ευασθητοποίησης για τον αυτισμό. Μαθητές και μαθήτριες των Γ', Δ', Ε' και Στ΄τάξεων βοήθησαν στην παρασκευή μιας μεγάλης σοκολάτας στη παραλία της Χαλκίδας και συμμετείχαν στα βιωματικά εργαστήρια που είχαν σχεδιαστεί ειδικά για αυτή τη μέρα. 












 









Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024

Εορτασμός της Εθνικής Επετείου της «25ης Μαρτίου 1821»

Αγαπητοί γονείς,

σας ενημερώνουμε ότι ο φετινός εορτασμός του σχολείου μας για τη  θρησκευτική και εθνική γιορτή της 25ης Μαρτίου, θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 22 Μαρτίου και ώρα 08:30-09:45, ξεχωριστά σε κάθε τμήμα, μόνο για τους μαθητές και χωρίς την παρουσία γονέων.

Την ημέρα αυτή δε θα γίνουν μαθήματα και όλοι/ες οι μαθητές/τριες, μετά τη λήξη της γιορτής τους στην τάξη στις 09:45, θα αποχωρήσουν με ευθύνη των γονέων τους.

Το Ολοήμερο σχολείο δε θα λειτουργήσει.

Παρακαλούμε να φροντίσετε για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών/τριών από το σχολείο. 

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου

Δευτέρα 18 Μαρτίου 2024

Γερμανικό καρναβάλι με γεύση βάφλας


 Στα πλαίσια της διαπολιτισμικής προσέγγισης της γερμανικής γλώσσας, την Τετάρτη 13/3 οι μαθητές γερμανικών της Ε΄ και Στ΄ τάξης γιόρτασαν το καρναβάλι με έναν ξεχωριστό  τρόπο, φτιάχνοντας (ακολουθώντας τη γερμανική συνταγή) βάφλες! Οι μαθητές αφού έμαθαν το απαραίτητο λεξιλόγιο ανέλαβαν να φέρουν οι ίδιοι τα υλικά στο σχολείο και να φτιάξουν τη ζύμη, η οποία γέμισε τη βαφλιέρα μας. Φορώντας τα καπέλα σεφ, βροντοφώναξαν ALAAF (παραδοσιακός αποκριάτικος χαιρετισμός στο διάσημο καρναβάλι της Κολωνίας) και στη συνέχεια απόλαυσαν τις βάφλες τους! Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για το πιο νόστιμο μάθημά μας!

Επίσης οι μαθητές της Ε΄ τάξης αναβίωσαν στο σχολείο μας το έθιμο της «θηλυκής αποκριάς» (Weiberfastnacht) που λαμβάνει χώρα στη Γερμανία την Πέμπτη πριν την Καθαρά Δευτέρα. Παραδοσιακά την ημέρα αυτή οι γυναίκες κόβουν τις γραβάτες των αντρών, στοχεύοντας (κυρίως παλιότερα) να μειώσουν τη διαφορά με τους άνδρες που κατείχαν θέσεις εξουσίας, πχ. τους Δημάρχους ή τα αφεντικά τους. Τα αγόρια μας φόρεσαν τις χάρτινες γραβάτες που φτιάξαμε και τα κορίτσια με τα ψαλίδια τους έκοψαν τις γραβάτες! Ήταν μια διασκεδαστική εμπειρία! Alaaf!








Πέμπτη 14 Μαρτίου 2024

 ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ B ΄ ΤΡΙΜΗΝΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2023-2024

Αγαπητοί γονείς,

Σας γνωστοποιούμε ότι η ενημέρωσή σας για την πρόοδο, τη συμπεριφορά των μαθητών και η παράδοση της βαθμολογίας του Β΄ τριμήνου θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 19/03/2024 στη 13:20 μ.μ – 14:00μ.μ (στο σχόλασμα) στις τάξεις.

Επισημαίνουμε ότι η παραμονή των μαθητών στον χώρο του σχολείου μετά τη 13:15 (ώρα ολοκλήρωσης του πρωινού προγράμματος και της ευθύνης των εφημερευόντων εκπαιδευτικών) μπορεί να γίνεται με αποκλειστική ευθύνη των γονέων όσον αφορά στην εποπτεία τους.

Το Ολοήμερο την ημέρα εκείνη θα λειτουργήσει κανονικά για τα εγγεγραμμένα παιδιά.

Αν κάποιος γονέας/κηδεμόνας επιθυμεί για την ημέρα εκείνη βεβαίωση για λήψη γονικής άδειας, θα μπορεί να την παραλαμβάνει από τον εκπαιδευτικό της τάξης.

Κατά τη διάρκεια της παραμονής σας εντός του σχολείου συστήνεται η χρήση προστατευτικής μάσκας.

Από τη διεύθυνση του σχολείου

Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024

ΕΓΓΡΑΦΕΣ Α' ΤΑΞΗΣ 2024 - 2025


Τη σχολική χρονιά 2024 - 2025 στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν τα παιδιά που γεννήθηκαν από 1-1-2018 μέχρι και 31-12-2018. 

Οι εγγραφές θα γίνονται από 1-3-2024 έως και 20-3-2024.


Για την εγγραφή απαιτούνται:

 

1. Βιβλιάριο εμβολίων του παιδιού ή προσκόμιση άλλου στοιχείου από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια. (Παρακαλούμε να προσκομίσετε φωτοτυπημένες τις σχετικές σελίδες).

 

2. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) (Το Α.Δ.Υ.Μ. μπορεί να υποβληθεί με τα δικαιολογητικά Α΄ εγγραφής κι έως το τέλος Σεπτεμβρίου 2024).   εδώ

 

3. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή/τριας (λογαριασμός ΔΕΚΟ, μισθωτήριο οικίας, φορολογική δήλωση,…). Στο Σχολείο εγγράφονται παιδιά που κατοικούν στα όρια της Σχολικής του Περιφέρειας τα οποία μπορείτε να δείτε στο:

https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1FhNeICg3dRaJ0gUH0_XUn3JgsI3GjBog&ll=38.48686929304629%2C23.627943999999996&z=14

 

4. Βεβαίωση Φοίτησης Νηπιαγωγείου

Η «Βεβαίωση Φοίτησης Νηπιαγωγείου» εκδίδεται από το Νηπιαγωγείο που φοιτά το παιδί και προσκομίζεται από τον γονέα ή τον κηδεμόνα του για την εγγραφή του στο Δημοτικό μαζί με τα άλλα δικαιολογητικά για την εγγραφή του. Η Βεβαίωση Φοίτησης μπορεί να εκδίδεται και ηλεκτρονικά μέσω της ΕΨΠ (gov.gr) (KYA με αρ. 520/2024 (ΦΕΚ 658 Β’)).

Το Πιστοποιητικό Φοίτησης στο Nηπιαγωγείο εκδίδεται με τη λήξη της διδασκαλίας των μαθημάτων (14 Ιουνίου 2024) και διαβιβάζεται αυτεπάγγελτα από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο εγγραφής του/της μαθητή/τριας.

 Νήπια τα οποία δεν έχουν εγγραφεί και φοιτήσει στο Νηπιαγωγείο και την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των έξι (6) ετών, εγγράφονται στο Δημοτικό με απόφαση του/της Διευθυντή/ντριας Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ ή του οικείου Συμβούλου Eκπαίδευσης Νηπιαγωγών, διαφορετικά εγγράφονται στο νηπιαγωγείο (παρ. 1β του άρθρου 204 του Ν. 4610/2019 (Α΄70)).

Σε περιπτώσεις μη φοίτησης σε Νηπιαγωγείο, οι γονείς/κηδεμόνες του νηπίου υποβάλλουν σχετική αίτηση προς τον/την οικείο/α Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία αναφέρονται οι λόγοι μη φοίτησης. Ο/Η Διευθυντής/τρια Εκπαίδευσης, αφού εξετάσει την εν λόγω αίτηση, εγκρίνει την εγγραφή του/της μαθητή/τριας και σε κάθε περίπτωση ισχύουν οι διατάξεις της περιπτ. 26, της παρ.4, του άρθρου 94 του Ν.3852/2010 (Α’ 87).

 

* Το Πιστοποιητικό γέννησης αναζητείται πλέον από το σχολείο και  δεν απαιτείται η προσκόμισή του από τους γονείς.

Κατά την εγγραφή συμπληρώνεται από τον γονέα  σχετική αίτηση.  εδώ

 

Οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης μπορούν να εγγράφονται και να φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα, χωρίς προϋποθέσεις, εφόσον οι γονείς συμπληρώσουν σχετική αίτηση/δήλωση. εδώ

Το πρόγραμμα αυτό ολοκληρώνεται στις 4:00μ.μ. και ενδιάμεση αποχώρηση μπορεί να γίνεται στις 3:00μ.μ., αν οι γονείς δηλώσουν πως το επιθυμούν. Το πρόγραμμα μπορεί να ολοκληρώνεται στις 3:00μ.μ., αν δε συμπληρωθεί ικανοποιητικός αριθμός δηλώσεων ως τις 4:00μ.μ.  

Οι μαθητές/τριες, που έχουν εγγραφεί και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα, έχουν δικαίωμα συμμετοχής και στο τμήμα της Πρωινής Ζώνης/Πρόωρης Υποδοχής (7:00π.μ. με 8:00π.μ.) το οποίο θα δημιουργηθεί, αν υπάρξουν επτά δηλώσεις γονέων πως επιθυμούν τα παιδιά τους να φοιτούν σε αυτό.

Για την καλύτερη και συντομότερη εξυπηρέτησή σας, παρακαλούμε να επικοινωνήσετε με το Σχολείο καλώντας τις καθημερινές στο 2221023290 από τις 8:30π.μ. έως τις 10:30π.μ. για να συμφωνήσουμε τον χρόνο υποβολής των δικαιολογητικών εγγραφής.

                                                                                                                         Η Δ/ντρια

                                                                                                                                Καίτη Ηλία                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου 2024

Εκπαιδευτική επίσκεψη στον Φάρο της Χαλκίδας

 

Την Τρίτη 20 Φεβρουαρίου οι μαθητές της ΣΤ τάξης, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς Ηλιάδη Στυλιανό και Αλεξανδρή Δημήτριο, επισκέφθηκαν τον φάρο της Χαλκίδας στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Παραδοσιακά επαγγέλματα της θάλασσας. Εξέλιξη και προσφορά» στο οποίο συμμετέχουν τη φετινή σχολική χρονιά. Η εξαιρετικά ενδιαφέρουσα παρουσίαση και  ξενάγηση στον χώρο έγινε από τον αξιωματικό του Π.Ν κ. Δαϊναβά Αντώνιο τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά.