Στήνοντας το ενυδρείο της τάξης μας
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας ενυδρείο. Για το «στήσιμο» του ενυδρείου του σχολείου μας, αξιοποιήθηκαν μερικές πέτρες, ποταμίσια άμμος και αληθινά φυτά (κερατόφυλλα). Αφού οι μαθητές των τάξεων (Τ.Υ. και ΣΤ’) χωρίστηκαν σε ομάδες, ανέλαβαν το πλύσιμο της άμμου, των πετρών και το γέμισμα του ενυδρείου με νερό. Έπειτα, αναλύσαμε τις επόμενες κινήσεις μας, προσθέσαμε το φίλτρο, το αντιχλώριο και τα απαραίτητα βακτήρια στο νερό, αιτιολογώντας με απλά λόγια τον ρόλο τους (το ίδιο έγινε και με την Α’ τάξη, σε μεταγενέστερη χρονική περίοδο). Αφού πέρασε το κατάλληλο χρονικό διάστημα ακολουθώντας τα σωστά βήματα (προσθήκη επιπλέον βακτηρίων, μετρήσεις κ.τ.λ.) , βάλαμε τα ψάρια και τα φυτά μας. Τα συγκεκριμένα ψάρια που επιλέχθηκαν ονομάζονται πεταλούδες και διασώθηκαν από τα ποτάμια του Βόλου (μετά τη δεύτερη αποξήρανση της λίμνης Κάρλας). Αφού είδαμε σχετικά βίντεο από τις καταστροφές της κακοκαιρίας «Daniel», συζητήσαμε σχετικά με την ηθική σκοπιά της συμπεριφοράς του ανθρώπου προς τη φύση και ακολούθησε εποικοδομητικός διάλογος ( για τη συμμετοχή των μαθητών της Τάξης Υποδοχής είχε προηγηθεί σε προγενέστερο στάδιο η επίδειξη των ίδιων video και είχε πραγματοποιηθεί διάλογος με τη βοήθεια του Google translate). Στο διάστημα που πέρασε, οι μαθητές του Τμήματος ΖΕΠ ανέλαβαν τη φροντίδα των ψαριών (το ενυδρείο βρισκόταν στην τάξη μας ) αλλά περιστασιακά όλοι οι μαθητές έρχονταν για να παρακολουθήσουν την πορεία εξέλιξης των ψαριών – συχνά τα τάιζαν - και των φυτών. Έτσι, τα παιδιά κατανόησαν σε κάποιον βαθμό τον τρόπο λειτουργίας του «μικρο-οικοσυστήματός» μας και τους πιθανούς τρόπους που ο άνθρωπος επηρεάζει τη φύση, μέσα από τις δραστηριότητές/κινήσεις του. Στο τέλος, τα ψάρια – τα οποία ήταν πλέον πιο δυνατά και υγιή – απελευθερώθηκαν την ιδανική περίοδο (την Άνοιξη που αποτελεί αναπαραγωγική περίοδο και απαγορεύεται η διενέργεια αλιείας) στο φυσικό τους περιβάλλον (στη λίμνη Υλίκη όπου υπάρχουν πληθυσμοί του συγκεκριμένου είδους και η εισαγωγή τους δεν θα προκαλέσει προβλήματα στα γηγενή είδη). Για την ανατροφοδότηση των μαθητών από την απελευθέρωση των ψαριών, χρησιμοποιήσαμε ένα video.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου